Semestern är igångkickad

Semestern firades in på riktigt igår kväll. Alex bjöd mig på middag på Jimmy's Steakhouse på Söder. Jag åt tills jag knappt kunde andas, men sådant spelar ju mindre roll när det är så gott. Efteråt promenerade vi runt halva Södermalm, och det kändes som om vi var turister i vår egen stad. Jag hade inte koll på att det ligger gamla Söderkåkar på Lotsgatan, och jag har aldrig promenerat längs Hammarbykanalen hela vägen från Danvikstull. Det blev en längre promenad än vad vi hade tänkt från början, och vi fortsatte längs vattnet hela vägen bort till Hornstull. Nu gick vi inte så fort, och stannade lite på vägen, men två timmar och tjugo minuter tog det, vilket ju nästan kan klassas som lätt träning.



Jag och Alex åt samma sak- biff med klyftpotatis. Skillnaden var att min var 250 gram och hans var 300 gram. Förstår inte hur han orkar.



Bearnaisesås och grönsaker fick också fylla våra tallrikar.



De gamla söderkåkarna. Så himla häftigt att det finns så många kvar.



Det var härligt att promenera längs vattnet. Varje gång jag gör det känner jag lite tacksamhet över att staden jag bor i ligger vid kusten. Hur cheesy det än må låta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0