En kväll på Grönan



Igår mötte jag upp Alex, Martin, Tina och Rickard på Gröna Lund. De skulle se Gogol Bordello spela, och jag hade väl egentligen inget intresse av det men följde med för sällskapets skull. Gröna kortet införskaffades i entrékassan, så nu kan jag gå in gratis resten av säsongen, vilket är bra med tanke på att många bra artister kommer att uppträda på Grönan i sommar. Åkbandet hoppades dock över den här gången, men en tur i Spökhuset tog vi oss ändå. Vi var de enda som var där inne, vilket gjorde upplevelsen betydligt bättre än när man annars måste köa sig igenom hela huset.

Spelningen då? Jag hade ju aldrig hört Gogol Bordello tidigare, men de var helt ok. Medryckande och svängigt. Men samtidigt lite tjatigt, det lät som om de spelade samma låt om och om igen (med några få undantag). Och jag måste säga att det delvis lät som något som till exempel Serbien eller något anant land i den regionen skulle kunna ställa upp med i Eurovision Song Contest. Men vad vet jag, det kanske låter helt annorlunda på skiva.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0