På hästryggen



I dag var sista gången på ridningen för terminen. Nästa vecka åker hästarna på grönbete, och först vecka 33 är det dags att återuppta ridlektionerna. Det är två månader utan hästar för min del. Jag vet att jag kommer att sakna det, det gör jag altid, samtidigt som att det är skönt att inte behöva stiga upp tidigt på lördagarna. Jag och Alex har pratat om att fixa någon turridning, kanske kan vi få till det någon fin sommardag. Det skulle vara kul att få med Alex upp på hästryggen.

Jag får väl säga att jag är nöjd med att jag fick Sansero i dag (på bilden sitter jag på Leo). Har inte ridit honom på evigheter, och han är en gammal favorit. Tycker jag lyckades rätt bra med att få fram honom i dag, han kan vara lite lat om man inte är tillräckligt bestämd, och jag kan möjligtvid ha övergångarna att tacka för det. Många övergångar= uppmärksam häst. Och han är trots allt väldigt välvillgit inställd, Sansero, och vill så gärna vara till lags. Man måste bara göra rätt så att han förstår. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0