Smörgåskultur

Något som jag inte kan säga att jag är så förtjust i när det kommer till maten i Barcelona (och egentligen många andra länder som jag har besökt) är den förbannade smörgåskulturen. Att hitta en bra restaurang var svårt, att hitta ett ställe som sålde smörgåsar var betydligt enklare. De fanns i stort sett i vartenda gathörn. Ledsna smörgåsar, alltid på vitt bröd. Aldrig något att hänga i granen. Vi åt på ett av de där ställena på torsdagen, och det enda som föll mig i smaken (en wrap) började de inte servera förrän ett par timmar senare. Besvikelsen var stor när jag fick min beställning. Nej, då äter jag mycket hellre en hamburgare från McDonald's.



Min smörgås. Till detta serverades pommes frites och läsk. I mina ögon inte en helt självklar kombination.



Alex smörgås.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0