Kolmården

Dagen bjöd på utflykt till Kolmården med Alex, Marielle och David. Vansinnigt trevligt, även om vädret inte riktigt var på vår sida. Av och till regnade det kraftigt, och att säga att vi blev blöta är en udnerdrift. Trots att vi hade med oss paraplyer. Men på det stora hela var det en riktigt lyckad dag.



Taggade!



En nyfiken Davidshjort.



Vi sköt lite slangbella. Det gick inget bra.



Vi tog en sväng med bussen. David körde.



Det blev ingen kamelridning för oss, men vi var åtminstone och tittade på kamelerna.



Jag snubblade på stocken som utgjorde staket, och det var jäkla tur att jag fick ordning på balansen så jag inte ramlade ned till djuren.



Delfinshowen var riktigt bra. Jag önskar att jag någon gång i livet får chansen att bada med delfiner.



Vi åkte den nya linbanan i safaridelen av parken. Då började det dessvärre ösregna, så det var bara att plocka upp paraplyerna. De hjälpte dock inte så mycket.



De flesta djuren gömde sig för att undvika regnet. Tråkigt. Som tur var åkte man förbi girafferna två gånger, så man fick åtminstone se dem på långt avstånd.



Alla lejon låg och sov.



Tigrarna var fina.



Alex köpte mjukglass till oss alla. Smarrigt!



Vi såg sälshowen.



Och åkte bergochdalbana.



Två gånger.



Vi klappade getter. Killingarna var galet söta.



Regnet gjorde oss strandsatta i aphuset. Där var det full rulle på schimpanserna som bråkade och busade med varandra. När regnet lättade litegrann skyndade vi oss tillbaka till bilen. Nöjda med dagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0