Dag 13 - Mitt drömbröllop



Jag älskar allt som har med bröllop att göra. Allt från brudklänningen till blomsterarrangemangen till middagen. Att gifta sig är med andra ord något som jag räknar med att göra. Jag tycker om tanken på att vara ett med en annan människa. Även om det mest är på pappret, så är det något fint.

Men när det kommer till själva bröllopet tycker jag samtidigt att det är lite jobbigt. Jag vet inte riktigt hur drömmen ser ut. Jag vill ha allt. En del av mig vill gifta sig i kyrkan, ha det där traditionella och fina bröllopet. Men å andra sidan är jag ju inte troende, och då skulle det kännas fel. Jag vill också gifta mig utomhus, kanske vid vattnet eller på en äng. Eller i någon fin trädgård. Många gäster eller få? Jag vet inte. Bara alla jag älskar och bryr mig om är där.

Det jag är säker på att jag vill ha kan väl sammanfattas så här.

Massa blommor.
Prästen ska inte prata om Gud, det ska pratas om kärlek.
Inte massa psalmer, musiken ska bestå av kärlekslåtar.
Jag vill kunna bjuda alla gäster på en fin middag. Buffé går bort.
Tårtan är viktig.
Det ska vara ett lagom stort bröllop. Men vad det innebär vet jag inte riktigt än.
Självklart mannen i mitt liv vid min sida.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0