Dagens

Att gårdagen var fin spelar tydligen ingen roll i dag. För i dag är statusen denna:

Det är grått på himlen, och ingen sol så långt mitt öga når. Det får mig att direkt byta bort den där planerade lunchpromenaden mot boken jag läser.
Jag fryser. Det är kallt både utomhus och inomhus. Hade jag haft en kofta hade det känts bättre, men uppfylld av gårdagens vårkänslor lämnade jag den hemma. Dåligt beslut.
Det hade inte skadat att få sova ett par timmar till. Jag är så vansinnigt trött, och det gör lite ont i huvudet så där som det kan göra när man knappt kan hålla ögonen öppna.
Det finns så mycket som jag borde göra på jobbet, men som jag inte kommer hinna med. Jag har helt enkelt inte tillräckligt med energi för att speeda på tillräckligt och få det gjort.
Tiden står nästan stilla. Minuterna segar sig fram, och jag inser att det kommer att dröja länge innan jag får gå hem.

Å andra sidan får jag träffa min pojkvän i dag, och gårdagens avsnitt av Grey's Anatomu var bra. Så allt är inte dåligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0