Daim Pear Dream

Jag brukar sällan bli begeistrad över GB:s sommarnyheter i glassdisken. Senast jag blev till mig i trasorna över en ny glass måste ha varit Tip Tops återtåg in i det ordinarie sortimentet. Det var extremt dumt att ta bort den glassen från första början, och detsamma gällde lakritspuck, men jag är glad att de insåg sitt brutala misstag och rättade till det (även om lakritspucken inte på långa vägar är lika god som när jag var barn).

När jag såg de nya glassarna för 2011 väcktes dock mitt intresse, och jag kunde inte låta bli att köpa en Daim med päronsmak i helgen. Jag är ett fan av den vanliga Daimstruten, även om jag kan tycka att den ibland känns lite tråkig. Det händer liksom inte så mycket. Men päronglass brukar ju vara ett kast i rätt riktning, och så även den här gången. Daim Pear Dream var riktigt god! Perfekt somrig smak och nyskapande, samtidigt som den gamla touchen av den vanliga Daimstruten fanns där i bakgrunden. Det här kommer förmodligen att bli en favoritglass i sommar. En fullträff!

(Fast med tanke på min hälsoutmaning blir det inte någon mer glass den närmaste månaden i alla fall.)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0