Goda gärningar



I dag har jag gjort två bra saker som får betraktas som goda gärningar.

1. Jag fångade och återlämnade en hund som hade smitit ifrån sin ägare. Ägaren hade rullator, och tappade kopplet. Hunden var nyfiken på vad som fanns lite längre bort, och travade således iväg, utan att lyssna på sin mattes rop. Då ryckte jag in och ledde tillbaka hunden till ägaren. Som tur var verkade hunden gammal och inte särskilt intresserad av att springa ifån mig.

2. Efter att glödlampan inne på tjejtoaletten på jobbet varit trasig i några dagar fick jag nog. Så jag bytte ut den trasiga lampan, efter att först ha letat upp en ny som fungerade, och nu slipper kvinnorna på jobbet gå på toa i mörker. Kanske inte en god gärning, men jag borde absolut på ett plus i kanten för det ändå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0