Kom så ska vi Leva Livet

Lördagskvällen bjöd på middag hemma hos Helene och Andreas och musikalen Leva Livet på Chinateatern. Det var en mycket trevlig kväll, även om vissa delar var bättre än andra. På en skala från 1-5 såg kvällen ut så här:



Sällskapet: 5. Helene och Sussie är alltid ett toppensällskap. Glada, roliga, trevliga. Andreas kom hem och letade efter något att dricka i kylen (det är hans arm som syns i bakgrunden). Han omfattas också av femman, även om han inte var med hela kvällen.



Maten: 4. Kyckling med paprika, lök och tomat/ basilika- creme fraiche i tortillabröd med ost. Till detta sallad på spenat, tomat och rödlök. I like a lot. Vilket resulterade i att jag åt för mycket. Men är det gott så är det.



Min outfit: 4. Bilden är skitdålig och suddig. Men jag gillar verkligen min reafyndade klänning. Känner mig fin i den, och då måste ju betyget bli högt.



Våra platser: 2. För de billigaste biljetterna fick man sitta nästan längst bak på balkong. Man såg nästan hela scenen, och de delar som inte syntes användes ändå inte av skådespelarna. Men det var lite väl långt bak ändå för att upplevelsen skulle ha de rätta förutsättningarna för ett bra betyg från början. Plus för att vår rad var den första på sektionen där vi satt, så man kunde sträcka på benen så mycket man ville. Minus för att det var ett räcke i ögonhöjd, som skymde sikten.



Musikalen: 3. Den var ok, men jag hade hoppats på mer. Storyn var lite tunn, och slutet kändes konstigt. Även låtvalen är jag tveksam till. Det var för många låtar som var dåliga. De borde ha haft med fler riktigt stora hitlåtar från 80- talet, som fortfarande lever kvar och älskas av nya generationer. Publiken levde upp väldigt mycket mer under låtar som Sommartider och När vi två blir en, än vad de gjorde under låtar som inte älskas på samma sätt i dag. Men när det spelades bra låtar steg temperaturen inne på Chinateatern.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0