Våffeldagen!

I dag är det inte bara fredag och löning, det är även Våffeldagen. Eller Vårfrudagen och Marie Bebådelsedag, om man så önskar. Men de sista två namnen bryr jag mig inte det minsta om, för det är ju det där med våfflor som är det viktiga. Jag hade dessutom massa tur i dag, och snyltade åt mig två våfflor från fastighetskontoret på jobbet (snubblade in på deras fikastund, och de var så trevliga och bjöd även mig till bords- och jag är ju inte så korkad att jag tackar nej), vilket gjorde att sisådär 45 minuter av arbetsdagen försvann på ett kick. Fredagar kan vara riktigt bra dagar.

Men även hemma bjöds det på våfflor. Ja, nu var det ju jag som gräddade dem, så det var väl jag som bjöd på dem om man ska vara petnoga. Och gott som attan. Med handen på hjärtat kan jag nu säga att årets våffelkvot är uppfylld, och alla våfflor utöver detta är bara en bonus.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0