Aska, än en gång denna aska



För ett år sedan spydde vulkanen Eyafjallajökull ut aska och fick Europas flygtrafik att stå still i en vecka. Då skulle jag och Alex iväg till Rom, och vi hade bara ren jäkla tur som faktiskt kom iväg på vår resa. På onsdag nästa vecka åker vi till Barcelona. En resa som vi har sett fram emot i ett halvår. Men nu har vulkanen Grimsvötn på Island bestämt sig för att vakna, och dessutom ha sitt värsta utbrott sedan 1873. Askan sprider sig långsamt över Europa, och även om det mest är islänningarna som drabbats hittills, så kan vi nog räkna med att andra länder börjar stänga sina luftrum de kommande dagarna.

Jag hyser inga höga förhoppningar om att vi faktiskt kommer att komma iväg. Det skulle vara så förbaskat typiskt om det skiter sig den här gången, och bara den tanken gör mig så vansinnigt besviken. Jag har verkligen sett fram emot den här Barcelonaresan. Jag behöver den här Barcelonaresan. Den har hållit mig flytande hela vintern.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0