Författardrömmen



Ända sedan jag var liten har jag velat bli författare. Jag älskar att skriva, även om det är längesedan jag faktiskt skrev något i novellform. Drömmen vore att kunna leva på författarskapet, men för att överhuvudtaget kunna få en endaste liten bok publicerad krävs det att den skrivs först. Och det är där mitt problem börjar. Vad ska boken handla om? Det tar stopp i mitt huvud och fantasin låser sig helt. Jag kommer inte på en enda vettig intrig.

För att försöka ändra på detta har jag införskaffat en liten anteckningsbok, som jag planerar att bära med mig i stort sett överallt. Så fort jag kommer på något vettigt och användbart (eller oanvändbart med för den delen) ska detta skrivas ned. På så sätt tror jag att jag kan få betydligt fler uppslag och idéer som kan hjälpa mig i det fortsatta skrivandet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0