När det går fel



Det är fredag, och allt borde vara toppen. Men det är det inte, och jag ska förklara varför.

- Jag orkade inte bry mig om vad jag klädde på mig i morse, utan tog samma kläder som jag hade igår. Trots att jag i samma ögonblick som jag plockade upp toppen kom på att jag spillt kaviar på den igår. Men å andra sidan lyckades jag ju få bort det med hjälp av lite saliv. Och sprutar jag parfym på så är det ingen som märker om den luktar lite.
- På sistone har jag börjat snubbla allt mer, och jag förstår inte varför. I dag lyckades jag ramla i rulltrappan på T- Centralen. Det var dock på vägen upp, så det var ingen större fara. Men jag borde kanske rulla upp byxorna och se om jag gjorde mig illa på smalbenet.
- Elak mensvärk. Say no more.
- Mot bättre vetande dödade jag en pytteliten finne i ansiktet. Varför? Det är inte som att det blev snyggare.
- Jag läste ut Sofie Sarenbrants debutbok på tåget till jobbet, vilket i och för sig är något bra, men nu måste jag ju vänta hundra år på att bok nummer två ska komma ut i pocketform. Och det finns inget bra med det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0