Pirates of the Caribbean: On stranger tides

Jag och Alex tog oss in till stan på eftermiddagen. Destinationen var Rigoletto, där vi drog på oss 3D- glajjerna och såg Pirates of the Caribbean: On stranger tides. Det är den fjärde filmen i ordningen, och jag har tyckt om alla föregångarna. Därför kändes det som ett självklart filmval.

Varken Orlando Bloom eller Keira Knightley var med i den här filmen, vilket jag trodde skulle kännas fattigt, men så var inte fallet. Jag tänkte inte ens på att de inte var med. Johnny Depp och Penelope Cruz klarade av att hålla uppe filmen galant. Storyn brukar ju vanligtvis vara lite rörig i de här filmerna, och även denna gång var det många olika pusselbitar som man var tvungen att hålla reda på. Men det flätades ihop på ett sätt som var enkelt att förstå, och det enda frågetecknet som kvarstod när vi lämnade biografen var när nästa film kommer att landa på bioduken.

Det här är en film som man definitivt borde se om man har sett de tidigare filmerna, och att se den på bio är att rekommendera. Jag ger inte så mycket för 3D- effekterna, men det är trots allt en storslagen äventyrsfilm. Och sådana bör man se på bio för bästa upplevelse.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0