En plats i solen



Jag var ute och handlade mat på lunchen, och fy satan i helskotta vad kallt det är. När jag gick hemifrån imorse tyckte jag att det var rätt varmt och behagligt ute, men nu längtar jag bara efter pantalonger att ha under byxorna och ett par varma vantar som kan värma stelfrusna fingrar.

Drömmer mig bort till den soliga stranden i Egypten. Så himla mycket skönare det hade varit att ligga där och steka i solen. Läsa en bok istället för att sitta framför datorn på jobbet. Bara slappa och låta hjärnan anstränga sig så lite som möjligt. Jag blir lite ledsen i ögat när jag tänker på att det är ett halvår kvar innan värmen kommer tillbaka hit till Norden. Jag har ju inte ens köpt en ny vinterjacka som faktiskt värmer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0