Här sitter jag i mörkret



För typ två veckor sedan gick en av spottarna i taket sönder och det hörn som soffan står i förlades i mörker. Jag har aldrig gillat min taklampa i rummet, men har av ren lathet inte orkat köpa en ny. Lampan ger knappt något ljus som det är, och nu när en av tre spottar var trasig så är det inte att överdriva om jag säger att det har varit ganska så mörkt hemma de senaste veckorna.

Men har vi gjort något åt det? Nej. Alex har tjatat om att vi måste köpa en ny lampa, men inte gjort det. Jag har suttit och surat i soffan över att det är så mörkt, men jag har inte heller köpt någon ny. Men så i dag gjorde Alex slag i saken och köpte hem nya lampor, så nu lyser alla spottar igen. Fast å andra sidan har jag ju som sagt en skitlampa, så så värst mycket ljus ger den ju inte ändå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0