Lyxfrukosten är historia



För några dagar sedan åt jag lyxig frukost i värmen vid poolen. Eftersom det var semester passade jag på att strunta i allt vad nyttigheter heter, och körde på pannkakor med choklad till frukost. Frukostbuffén var enorm, även om jag bara åt det som syns på min tallrik. Pannkakor och bröd med ost och gurka. Det där med korv, falafel, varm tomat med ost och liknande saker faller inte riktigt in i min bild av hur frukost ska se ut (pannkakor hör väl egentligen dit också, men det är för gott för att låta bli), så det lät jag bli.

Nu sitter jag dock på jobbet, och då ser frukosttallriken lite annorlunda ut. Eftersom mitt lite hälsosammare liv börjar i dag (för hundratrettioelfte gången i ordningen) bestod frukosten av mild naturell lättyoghurt med solroskärnor. Lite tråkigare än pannkakor, men tillräckligt gott för att få hänga med ett tag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0