Pokerkväll i Sollentuna

Igår bjöd Marielle och David hem oss på middag för att vi skulle få träffa deras senaste tillskott till familjen, Gösta. En liten kattpojke som sprudlade av energi och nyfikenhet. Och hans päls var så mjuk att jag nästan dog lite av hänfördhet. Jag skulle kunna klappa honom i flera dagar i sträck utan att tröttna.

Efter middagen spelade vi en omgång poker. Varken jag eller Marielle har någon stor vana av det, och just därför var det kul att det till slut stod mellan henne och mig. Jag förlorade, men det gjorde inte något.

Det blev dock lite senare än vad som var tänkt från början, så det fick bli en dyr taxiresa hem för mig och Alex. Det är ju inte som när de fortfarande bodde i Fruängen, och man kunde promenera hem på en kvart. Men det var skönt att åka taxi istället för att sätta sig på pendeltåget och sedan byta till tunnelbana. Det är aldrig roligt vid den tiden en vardag. Men kvällen var otroligt lyckad! Skönt att komma iväg och göra något en vardagkväll istället för att bara sitta hemma.



Värdparet. Marielle var nytränad och David var nyklippt.



De bjöd på spaghetti och köttfärssås. Som jag varit sugen på ett tag, så jag var glad och nöjd.



Det lär ta lång tid innan jag lär mig bemästra det där pokerspelandet till fullo. Eller åtminstone lite bra.



Gösta ville vara med hela tiden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0