Tankar och teorier



Jag tror bestämt att det är hög tid att göra något åt den där utväxten. Det har jag sagt i flera månaders tid, men det händer liksom inget. Det finns väl två huvudskäl till det egentligen. 1- Jag anser mig inte haft råd att betala dyra pengar till frisören just nu. Pengarna har fördelats på annat håll, så som tandläkaren (hej totalt 3700 kronor) och semestrar. 2- Det är dumt att fixa håret fint innan man åker till Egypten och badar i saltvatten och sol. Bättre att ta det efteråt, så att det får sig en rejäl uppfräschning inför stundande vinter.

Men om några veckor ska väl detta elände förhoppningsvis åtgärdas, och då slipper jag gå runt och må dåligt över det. På tal om att må dåligt. Det där illamåendet jag drogs med igår har kommit tillbaka. Det har slagit läger någonstans i halsen på mig, och sprider sina rötter ner i magen. Har funderat och funderat, och jag har några hypotetiska teorier om vad det skulle kunna vara.


- Nervositet över det här med lägenheten vi ska titta på i dag. Vi har plats två i kön, och chansen är stor att vi får den. Vill jag bo där? Vill jag betala den dyra hyran? Vågar vi avstå den här lägenheten och hoppas på något billigare? Jag vill spy bara jag tänker på det.

- Just nu har jag mycket på jobbet. Det är en kort vecka, och eftersom jag är borta nästa vecka måste jag få en hel del avklarat innan torsdagen är slut. Hur ska jag hinna?

- Kanske har jag ätit något dåligt?

- På tal om att äta något dåligt, kanske har jag blivit laktosintolerant? Kan man bli det i vuxen ålder? Sambandet jag ser med illamåendet är att jag igår drack kaffe med mjölk och sedan åt yoghurt till frukost. Efter det blev jag illamående. I dag åt jag yoghurt till frukost, och sedan kom illamåendet. Å andra sidan åt jag mjukost igår kväll och kände ingenting.

- Är det en graviditet vi har att göra med? Det är väl den första punkten jag skulle räkna bort, men konstigare saker har ju hänt. Och om det inte är en riktig graviditet, kanske jag är skenpreggo? Så många runtomkring mig som är på tjocken just nu att min kropp kanske också vill vara med i deras gäng.

- Brukar ägglossning ge illamående? Det har inte hänt på mig tidigare, men nu när jag är tjugosju år gammal och nästintill pensionär kanske sådana symptom uppstår?

- Kanske är det något så simpelt som resfeber? Brukar ju bli lite stirrig när jag ska ut i vida världen, men det brukar å andra sidan inte yttra sig på det här sättet.

- Är det den gamla vanliga allmänna prestationsångesten och känslan av att jag inte räcker till som har nått nya höjder?

- Eller är det bara någon vanlig sjukdom, typ influensa, vinterkräksjuka eller liknande? Helst inte, tack. Hade det varit den sistnämnda borde det väl dessutom ha brutit ut vid det här laget, så jag stryker den från min lista.


Min kropp brukar ju reagera fysiskt på i grunden psykiska problem, så jag hoppas att det är något sådant jag har att göra med den här gången. Alternativt det där med ägglossningen. 


Kommentarer
Postat av: Anonym

exakt ja menar, dexter skulle inte göra en annan hund lr människa nå illa men den där hunden litar ja inte på fem jävla öre å då har vi stött på många hundar me dexter å han har kommit överens med alla

2011-11-01 @ 13:07:06
Postat av: anna

sen en rottis, sj rasen har ja inge emot allmänt men just den hunden, som tyvärr är en rottis litar ja inte på, eftersom ägaren inte är nog hård mot den för de kräver ju en hel del arbete, liksom dexter som e en dobbis

2011-11-01 @ 13:08:09
URL: http://backtoblackhair.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0