Bostadsförmedlingens dåliga födelsedagspresent...



Vi var ju och tittade på en lägenhet igår (jag smygfotade köket, som ni ser). Precis som den i måndags ligger den här i Hamamrby Sjöstad, och jag skulle lätt kunna tänka mig att bo i den. I vanlig ordning tittade jag maniskt på bostadsförmedlingens hemsida var femte minut igår kväll för att se vilken plats vi hade i kön, och sista gången jag tittade låg vi på plats tolv.

Nu när anmälningstiden löpt ut har vi halkat ner till plats fem. Fatta vad nära! Det är nästan så att jag blir lite upprörd, trots att jag inte hade några förväntningar överhuvudtaget. Självklart kunde jag inte låta bli att kolla upp hur länge den som knep förstaplatsen har stått i kö. Åtta månader längre än mig. ÅTTA MÅNADER! Det är ju för fasen ingenting! Åh, nu är jag arg på mig själv att jag inte ställde mig i den där jädra bostadskön direkt när jag fyllde arton. Då hade jag haft en större lägenhet nu.


Kommentarer
Postat av: Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Tråkigt att det blev så.

2011-10-21 @ 13:58:30
URL: http://hannafialotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0