Ge mig en lägenhet. Gärna den lägenheten.



För första gången någonsin var jag i dag på en lägenhetsvisning via bostadsförmedlingen. En superfin tvåa i Hammarby Sjöstad. Vi var dock inte de enda som var där, och med tanke på att vi har plats tjugofem i kön på just den här lägenheten känns det som att vi kan glömma den. Det ska till ett mirakel för att alla innan ska tacka nej. Surt sa räven om rönnbären.

På torsdag är det visning på en annan lägenhet som ligger på en parallellgata från den vi var på i dag. Också där har vi en plats långt bak i kön. Jag får fortsätta hoppas på det där miraklet. Någon gång måste det väl vara min tur? Plötsligt händer det ju. Om inte när jag spelar på triss, så kanske nu? Annars så önskar jag vinna många miljoner på Lotto, då har vi inte det här bostadsproblemet längre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0