Pengar in, pengar ut



Varje månad är det likadant. Pengarna hinner knappt komma in på kontot förrän de försvinner igen för att betala alla miljoner räkningar som dräller in. Även om jag lägger undan pengar på sparkontot tar det lång, lång, lång tid att bli rik. Det blir inte till att köpa den där bungalowen på Barbados det här året heller.

Så tittar man på Lyxfällan, och ser att de säljer av massa prylar som de egentligen inte behöver. I dag fick paret som var med in många tiotusentals kronor. Hmm. Tankarna börjar snurra, har jag något att sälja? Lite böcker som jag tyckte var dåliga, gamla pennor, kläder som jag inte längre vill ha men som samtidigt är fula eller omoderna (oftast både och), någon blomkruka, gamla vhs- filmer som ingen skulle köpa, en del skor. That's about it. Kanske att jag skulle kunna få in några hundralappar, max. Nej, att sälja saker skulle inte ge något klirr i kassan.

Tips på hur man blir rik mottages tacksamt.


Kommentarer
Postat av: sofia

sv: nej de hade det verkligen inte... :D



KRAM!

2011-10-28 @ 00:06:50
URL: http://sofiaehrnbergs.blogg.se/
Postat av: Louise

Sv: haha jo, de var ju ganska så speciellt med att han fyllde 10år så vi ville ju göra de speciellt haha :')

2011-10-28 @ 10:48:19
URL: http://fisgrisen.blogg.se/
Postat av: Jenlen

Mm önskar man kunde vinna en stor Summa pengar för som sagt pengar går alltid åt tyvärr :/

2011-10-29 @ 15:32:29
URL: http://jenlen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0