Rejält med sömn



Jag var så himla trött igår. När vi kom hem efter vår middagsdejt lurade Alex iväg mig till sängen. Jag sa att jag kunde ligga bredvid honom fem minuter, men att jag sedan skulle återgå till datorn. Självklart så somnar jag som ett litet barn. Alex går efter ett tag upp och borstar tänderna innan han kryper tillbaka ner i sängen utan att väcka mig och låta mig göra detsamma. När jag vaknar klockan 04:19 blir det därför ett jäkla projekt att borsta tänderna och ta av sig kläderna (inte konstigt att det var varmt att ligga under täcket) innan jag kunde få somna om. Det bästa hade ju varit om Alex väckt mig när han gjorde sig iordning. Men han är sneaky, och jag vet att han medvetet struntade i det, för då hade jag säkerligen propsat på att återvända till datorn och inte fortsatt att sova bredvid honom.

Nu har jag dock fått tio timmars sömn, och det kanske var rätt välbehövligt trots allt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0