Tunnelbanefrustration



Det är så vansinnigt drygt att åka tunnelbana till och från jobbet för tillfället. Att behöva åka en annan väg för att de stängt av vissa stationer på grund av bygget av citybanan gör att det tar en kvart längre att åka till jobbet för min del. Det är då om alla tågen klaffar, vill säga. Inte som i dag, när någon idiot bände upp dörrarna vid Horsnstull för att komma med tåget. Det resulterade i att vi kom in senare till Slussen, jag fick ta ett tåg senare än vad jag skulle ha gjort om inte idioten funnits och när jag anlände rätt plattform för blå linje vid Fridhemsplan fick jag se mitt tåg åka iväg mitt framför ögonen. Lägg där till att det är så sjukt mycket folk, och man måste armbåga sig fram för att överhuvudtaget lyckas komma på det där andra tåget från Slussen.

Om en vecka är det tack och lov slut på eländet, då återgår tågtrafiken till det normala. Fram till maj nästa år, vill säga. Då blir det ytterligare fyra månaders kaos. De borde fan inte ha fått höja biljettpriset förrän de är klara med alla ombyggnationer. För nu får vi inte vad vi betalar för.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0