Utseendet ÄR viktigt

Jag tog en sväng förbi Systemet förra veckan, tänkte att det var bäst att förse sig med lite rusdrycker då planen för helgen inkluderade sådant. Sedan blev det inte som det var planerat, men det är en annan historia. Men det är inte det som det här inlägget handlar om. Nej. När jag gick omkring där i affären gjorde jag en upptäckt som faktiskt förfärade mig lite. De har bytt etikett på Bacardi Breezer vattenmelon- flaskan. Och inte bara det, den nya etiketten är dessutom mycket fulare. Jag förstår inte riktigt vad det är de vill få fram med den nya etiketten. Den känns betydligt omodernare än den gamla och inte alls lika lockande. Flaskan har blivit mycket fulare.



Vi kan ju jämföra med den gamla etiketten. Nu hade jag inte någon gammal vattenmelon- flaska, så ni får hålla till godo med mango, men det är skitsamma för etiketten ser ju likadan ut. Jag tycker den är betydligt snyggare, och den skiljer sig från alla andra alkoläsk- och ciderdrycker som har liknande etiketter som den här ovan. Mycket mer originell. Det är nästan så att jag vill sluta dricka vattenmelon- varianten, som en protest mot det nya utseendet. Är det fjantigt? Klart det är, men jag är upprörd! Man kan ju inte byta ner sig på det här sättet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0