Vit kladdkaka

Istället för tårta, som kändes lite uttjatat, bjöd jag släkten på vit kladdkaka med hallonsås igår. Den här så himla god, så jag slänger in receptet här.

Vit kladdkaka

2 ägg
2 dl strösocker
1 msk vaniljsocker
2 ½ dl vetemjöl
3 msk apelsinjuice (jag kör på koncentrat)
150 gram smält vit choklad
100 gram smält margarin

Vispa ihop ägg och socker.
Rör ner vaniljsocker och vetemjöl.
Tillsätt apelsinjuicen, den smälta chokladen och det smälta margarinet.
Rör till en jämn smet.
Häll i en form och grädda i mitten av ugnen i 150 grader i 30 minuter. Vill man ha kakan lite kladdigare räcker det med 20-25 minuter.
Godast blir kakan om man låter den stå i kylskåpet några timmar.

Jag serverade den med hallon som jag mixat och smaksatt med lite socker för att få fram sötman.



Kommentarer
Postat av: Rebecca

gött :)

2011-10-25 @ 15:46:44
URL: http://rebeckhaam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0