Avskedsmiddag

Kusin Gabrielles semester i Sverige är över för den här gången, och den avslutades sedvanligt med en släktmiddag. Det är alltid lika trevligt, bortsett från när jag, som nu, äter på tok för mycket och känner mig som värsta svullot. Dessutom lär jag inte träffa Gabrielle på ett tag, då hon förmodligen inte kommer hem nästa sommar. Och därför rättfärdigar jag kvällens ätande med att man måste ju faktiskt få äta en rejäl sista måltid med henne.



Det serverades lasagne, både en vegetarisk variant och en traditionell med köttfärs.



Vi ungdomar satt som vanligt vid ena bordsänden.



Kristofer, som jag träffar alldeles för sällan numera.



Min faster och hennes man.



Gabrielle hade bakat chokladkaka. Så. Vansinnigt. God. En gammal favorit.



Tre generationer ur samma släkt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0