Doft önskas



På något underligt sätt har min parfym (som jag fick för mig var nästintill halvull) försvunnit i ett rasande tempo. Med tanke på att jag är en frikostig sprutare så innebär detta en smärre katastrof. Kanske inte för mänskligheten, men i mitt egna lilla universum. Numera försöker jag spara de få droppar som finns kvar till viktiga tillfällen, vilket resulterat i att jag känner mig lite naken övrig tid.

Eftersom parfym är så jäkla dyrt brukar jag bara köpa sådant i tax freen när jag reser utomlands. Inte för att det är billigt då heller, men det är åtminstone betydligt billigare och det är det som är viktigt. När vi åkte till London brydde jag mig inte om någon tax free- shopping och det ångrar jag nu bittert. När nästa tillfälle ges vet jag ännu inte, för helskotta att jag tänker erkänna mig besegrad och gå till Åhléns och köpa en liten flaska för femhundra spänn.

Men. Misströsta icke. Det finns en lösning på problemet. Om en månad fyller jag år. Familj och släkt brukar alltid fråga vad jag önskar mig, men jag har aldrig något bra att komma med. Här kommer därför min önskelista så som den ser ut hittills:

1. Parfym. Egentligen vill jag vara mogid och testa något nytt, men jag har inte orkat bry mig om att lukta mig fram till den perfekta doften. Så den gamla vanliga DKNY Be Delicious funkar fint (det gröna äpplet).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0