Dubbelfika



Vilken jäkla tur att jag åt en lätt lunch i dag. För det visade sig nämligen bli dubbelfika nu under eftermiddagen. Om fem minuter fikar vi för en kollega som ska flytta ner till huvudkontoret i Tyskland i två år framöver. Han har flaggat för att det blir hembakat, och det kan man ju ogärna säga nej till. Och kl 15:15 blir det den gamla traditionella fredagsfikan för min avdelning, som vi sedan förra fredagen har dammat av.

Och jag som sa åt Alex att inte äta så mycket lunch, för att han får inte vara mätt i kväll när vi ska ut och äta tvårätters... Aja, tur åtminstone att jag tog på mig en känning som tillåter att man äter mycket, den sitter inte åt det minsta någonstans. Mycket rutinerat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0