Gräsänka



Just i dag är jag vansinnigt avundsjuk på Alex. I kväll åker han till Budapest med sitt jobb, och även om det kallas för konferensresa så är det vad jag har förstått enbart nöje som står på schemat. Ååååhhh, jag vill också! Så jäkla härligt att få åka till ett land där höstrusket ännu inte har slagit rot och bara komma bort lite från den gråa vardagen här hemma. Jag hade långt gångna planer på att obemärkt smita med, men insåg att den där lilla resväskan han har knappast rymmer mig. Och att tvinga honom ta med den stora träkofferten kändes lite väl uppenbart.

Det är bra att han får komma iväg lite. Han har slitit hårt på jobbet med många övertidstimmar och kvälls- och helgarbete, så den här resan unnar jag honom verkligen. Det blir lite tomt här hemma utan honom, men det kan kanske vara bra att sakna lite också. Och jag får passa på att ägna mig åt lite egogrejer i helgen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0