I mitt växthus är jag säker, där växer avund klar och grön



Jag och Alex var ute och promenerade tidigare under kvällen. Vi gick på gator som vi inte gått på tidigare, och hittade det här växthuset. Om jag hade haft minsta intresse av att odla grönsaker och föda upp vackra blommor hade jag garanterat slagit till på ett likadant när vi skaffar villa. Jag skulle i och för sig kunna tänka mig att ha ett sådant utan grönt också, och kanske inreda med ett litet bord och någon skön stol. Perfekt för fikadejter under våren och hösten.

Men nu har ju vi varken villa eller trädgård (eller balkong för den delen) så innan det händer får vi helt enkelt stå och hänga bakom staketet och kasta längtande blickar efter just det här växthuset. Eller, ja. Jag får göra det, Alex bryr sig inte så mycket.


Kommentarer
Postat av: Elin

Läs och kommentera: http://enough.webblogg.se/ :)

Godnatt !

2011-09-11 @ 02:36:56
URL: http://enough.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0