Kaffedrickare?



Ja, ni ser rätt. Det är kaffe i min kopp (fast det är kanske mest mjölken som syns, men under den finns kaffe, jag lovar). En gång tidigare har jag druckit det kaffe som finns i kaffemaskinen här på jobbet, och jag beslutade tvärt: aldrig mer. Det smakade inte ens kaffe, rävgift rakt igenom och ingenting att försöka plåga i sig.

Men efter att diverse hjälpmedel plockades in av andra kollegor tänkte jag att jag skulle ge det ett försök till. Så jag lånade den lilla vispen, och skummade till mjölk som jag värmt på i micron. Rejält med skum blev det, och sedan öste jag ner det i espresso. Resultat? Mjölken var god, men kaffet ger jag fortfarande ingenting för. Är jag konstig om jag i fortsättningen bara dricker varm skummad mjölk?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0