Läget just nu



Det är torsdag, vilket innebär att i morgon är det fredag. Och fredagar är alltid bästa arbetsdagen, och efter fredagen kommer helg. Så att det är torsdag i dag gör att humöret automatiskt blir lite bättre, för då vet man att man snart får vara ledig.

Det var riktigt segt att kliva upp ur sängen imorse. Jag var så trött att jag knappt klarade av att öppna ögonen förrän jag satt på tunnelbanan.

På tal om tunnelbanan. Inte helt oväntat strulade det imorse och vi fick stå stilla i flera minuter vid Odenplan vilket i sin tur ledde till att jag missade anslutningståget vid Fridhemsplan. Sju minuter fick jag vänta. SJU minuter. I rusningstrafik. Surt att jag blev tio minuter försenad till jobbet för att SL inte kan hålla tidtabellen. Hur var det nu, betalade jag nyss hundra kronor mer i månaden för deras service...?

I dag kanske är en bra dag för en liten lunchpromenad. För solen skiner i Solna! Eller, ja. Skiner är kanske att ta i, men det regnar åtminstone inte. Med tanke på den senaste månadens regnfacit är det kanske läge att utnyttja all den regnfria tid vi får.

Egentligen hade jag tänkt släpa mig iväg till gymet efter jobbet, men det blev lite stressigt hemma och jag hann inte få med mig träningskläderna. Och måste jag åka hem efter jobbet och hämta dem vet jag att jag inte kommer att komma iväg till gymet. Det är för bekvämt att vara kvar hemma. Men jag har styrt upp en liten joggingtur med Alex i kväll. Har jag väl bestämt med honom kan jag ju inte gärna dra mig ur.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0