Ljuv musik



Tänk vad lite musik kan göra för arbetslusten. Nu lyckas jag ju inte få Spotify att funka på min jobbdator, men youtube funkar utmärkt. Så länge man inte försöker titta på något klipp som inte godkänts för visning i Tyskland, vill säga. Inte för att jag sitter i Tyskland, thank god, men för att internet tydligen går via där på något sätt som jag inte förstår varför det ska vara nödvändigt (jag kan ju som sagt inte så mycket om datorer och sånt där tekniskt, det överlåter jag åt min bättre hälft att sköta och det har hittills funkat alldeles utmärkt).

I vilket fall som helst så jobbar jag på i ett rasande tempo samtidigt som jag försöker sjugna med i låtarna så tyst som jag bara kan. Det är extremt lyhört här på kontoret, och jag vill ju inte gärna att mina kollegor ska behöva få ta del av mitt skrålande. Då blir det sång med tysta ord istället, och det funkar väl det med. Lite sämre, lite tråkigare, men helt ok.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0