Skrämmande siffror



Jag läste en liten artikel i Metro igår om hur mycket tid vi i genomsnitt lägger på vissa saker under ett år. Det som mina ögon låste fast sig mest på var det där med snoozandet. Enligt undersökningen som gjorts snoozar vi 36,9 timmar per år. Det kan väl inte stämma, tänkte jag och räkande på det. Det jag kom fram till var väl inte helt upplyftande. Jag snoozar ungefär 60 timmar om året. Förmodligen ännu mer.

Alltså. 60 timmar. Det är ju helt sinnessjukt! Det är tid som jag bara slösar bort, för snoozandet leder ju inte till att jag blir piggare och mer utvilad. Snarare tvärtom. Usch, jag måste försöka göra något åt det här. Tänk vad mycket mer tid jag skulle ha om jag la de där 60 timmarna på någonting annat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0