Stefan Liv

Den här kvällen får det vara tyst på bloggen. Det finns inga ord jag kan skriva. Mitt hockeyhjärta blöder över att den fantastiska Stefan Liv omkom i en flygplansolycka i Rysslad tidigare i dag. Han hade precis bytt lag till det ryska Lokomotiv Jaroslavl, och nu var de på väg för att spela säsongens första match. De kom aldrig fram. Ett helt hockeylag utplånat, och jag lider med alla anhöriga.

Men det är Stefan Liv som upptar mina tankar. En fantastisk hockeyspelare, och en fantastisk person. Få av våra svenska hockeyspelare visar lika mycket personlighet som han, både på och utanför isen. Han fick bara 30 år på jorden. Det är så oerhört tragiskt och orättvist.

Tack Stefan, för alla fina stunder du har skänkt oss. För alla skratt, alla tårar, all ilska, all glädje och all spänning. Tack för dina kullerbyttor, som alltid har fått mig att le. De kommer jag att bära med mig som ett fint minne.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0