Tankar just nu



När halva torsdagen har passerat är det helt ok att börja ropa efter helg. Den är vansinnigt efterlängtad, och det ska bli skönt att få vara lite ledig igen. Men än är det vanlig vardag, och som vanligt har jag lite tankar som fyller mitt huvud.

- Jag ska träffa Marielle i dag. Vi bestämde att jag ska dit och äta middag (hon skulle försöka skicka iväg David så att det blir tjejkväll), vilket medför lite logistiska problem. Hur tar jag mig smidigast från Huvudsta till Sollentuna? Fick tipset att promenera bort till Huvudstaleden och ta buss därifrån till Solna station och sedan pendeln. Även om det låter riskabelt (jag är inte något stort fan av att leta efter busshållplatser jag aldrig sett förut och inte riktigt vet var de ligger) tror jag att jag dumpar de ursprungliga planerna på att åka tunnelbana till Sumpan och ta pendeln därifrån till Karlberg och där behöva byta till rätt pendeltågslinje. Jag får försöka se det som ett litet äventyr.

- Känner mig vansinnigt sugen på att äta pasta till lunch, men det gjorde jag igår. I dag får det således bli keso, grönsaker och kalkon. Lite nyttigare.

- Det där jäkla parfymköpet gnager fortfarande i mig. Vad göra?

- Jag har så mycket saker att göra på jobbet, och så lite energi att göra dem fort så att jag blir av med dem. Sov på tok för lite i natt, och det ger som bekant inte några bra förutsättningar att vara lite extra effektiv på jobbet.

- I morgon ska jag och Alex på dejt. Jag ser så vansinnigt mycket fram emot det. Ska försöka komma ihåg att äta långsamt så att jag kan njuta av dejten till fullo. Och får inte glömma att skälla på Alex om han äter för fort. Vi är rätt bra på det båda två. Som utomstående kan man nog lätt tro att vi tävlar om vem som kan äta upp snabbast.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0