Härliga måndag



Jag har sällan höga förväntningar på måndagar, och just den här måndagen har inte förvånat mig. Än. Bäst att gardera sig med tanke på att inte ens halva dagen har passerat. Jag kan ju ha tur och få en riktigt bra dag.

Men.

Jag har så vansinnigt ont i nacke och axlar. Det är en konstant smärta som vägrar att släppa, orsakad av att jag sitter dåligt på jobbet och hemma i soffan, och att jag släpar runt på en tung väska. Ska försöka plocka ur saker ur väskan så den blir lite lättare, och sedan aldrig hänga den på axeln utan bara hålla den i handen.

Eftersom jag har så ont har jag haft problem med att sova. Hur jag än ligger så är det obekvämt och jag vaknar flertalet gånger varje natt. Så det känns som om min hjärna har bytts ut mot en mosad banan, och att försöka hålla sig vaken är en kamp.

Alex är sjuk, stackarn. Det gör mig lite ledsen, för jag vill att han ska vara frisk och glad.

Kl 18 i kväll börjar min tvättid. Oj, så roligt jag ska ha! Not. Roligare saker kan jag tänka mig att göra.


Förutsättningarna är väl inte de bästa för att det ska bli en kanondag. Men nu ska jag sluta klaga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0