Madame Tussauds

Jag har varit lite dålig vad gäller att visa upp bilder från Londonresan. Fy skäms på mig. Men det heter ju inte bättre sent än aldrig för ingenting.

Vi hade egentligen tänkt gå på Madame Tussauds på onsdagen, men när vi kom dit ringlade sig kön lång och det kändes inte helt motiverat att stå och glo i en kö i över tre timmar. Därför åkte vi dit dagen efter, och då såg vi till att vara där när de öppnade. 50 minuters köande kändes då som om man vunnit högsta vinsten.

Det var riktigt kul att se alla dockor, även om jag gärna sett ett större utbud av skådespelare och artister. Vissa dockor var riktigt bra gjorda, medans andra var besvikelser.



Jim Carrey är en rolig rackare.



Jobbigt för Robert Pattinson att hans docka är snyggare än vad han själv är.



Alex hängde med de hårda killarna. Först Sean Connery...



... och sedan med Bruce Willis.



Angelina var väl inte direkt jättelik originalet.



Nicole Kidman var smal som en liten fågelunge.



Jag klängde lite på Arnold.



Robin Williams bjöd upp till dans.



Steven Spielberg var väldigt liten och Drew Barrymore var väldigt smal.



Marilyn Monroe var glad trots att klänningen fladdrade upp hela tiden.



Lite kär i James Dean kan man väl få vara?



Jag tog en liten fikapaus med Audrey Hepburn.



Jag skickade upp Alex i boxningsringen...



... medans jag frotterade mig med de brittiska kungligheterna.



Jag gillade Amy Winehouse- dockan. Den var väldigt lik Amy.



Passade på att bråka lite med Brittan om vem som egentligen borde ha fått det där priset.



Elvis- dockan var en av mina favoriter. Han är trots allt en av de allra största.



Jag tycker själv att jag och Dalai Lama är lite lika...



Barack Obama fanns självklart på plats.



Jag hittade inget intressant där inne.



Jag fastnade i Hulkens grepp. Men det var ganska angenämt.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Shit en del av de där dockorna är ju skrämmande lika medan en del faktiskt ser ut som dockor.

Men Bruce Willies, Marilyn Monroe och Amy Winhouse ser ju verkligen ut som dem!

2011-09-08 @ 12:17:31
Postat av: sandra

Tydligen tyckte inte din blogg jag skulle få ha mina uppgifter i tidigare inlägget ;)

2011-09-08 @ 12:18:10
URL: http://sweetnutt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0