Dagens lunch



Nu har vi varit förbi Mio och äntligen köpt den nya soffan. Eller köpt och köpt, vi har beställt den. För leveranstid är ungefär sex veckor, så fram till dess får vi nöja oss med den gamla skrutten som vi redan har. Men lagom till dess att vi kommer hem från New York kommer vi att kunna hämta ut vår nya familjemedlen. Härligt!

När vi kom hem svängde jag snabbt ihop varsin omelett till oss. Jag känner mig så husmoderlig när jag faktiskt lagar lunch istället för att bara värma upp tortellini eller äta yoghurt eller något annat kallt som inte klassas som riktig mat. Men omelett är perfekt, för det går fort och är inte ett dugg krångligt.

Nu står städning på schemat. Alex dammsög hela lägenehten i förmiddags, och nu ska jag ta tag i dammtorkning och moppning av golv. Så. Jäkla. Kul.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0