En hårfin fråga



Fredag. Enligt väderappen på min mobil ska det vara galet varmt ute, men eftersom jag inte varit utomhus sedan klockan 8 i morse så kan jag inte verifiera det. Surt. Att jag slutar om dryga timmen hjälper föga, eftersom jag då ska sätta mig i frisörstolen. Det där med att få ta del av våren får jag skjuta på till i morgon.

På tal om frisören. Jag orkade inte tvätta håret igår kväll, så det känns inte direkt fräscht och härligt just nu. Det känns inte helt bekvämt att en frisör ska hålla på och rota i det då. Kalla mig gärna fjantig, för jag vet ju att frisören ändå kommer tvätta håret. Men det där med att inte ha låtit det gå mer än två dagar sedan man tvättade håret inför frisörbesöket, kan man jämföra det med att inte borsta tänderna innan man går till tandläkaren? Eller är jag bara nojig nu?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0