Gone



För ett år sedan blev Jill kidnappad och slängd i ett hål någonstans i skogen. I hålet hittade hon kvarlevor efter andra människor, och gärningsmannen tänkte låta även henne dö där. Men hon lyckades fly. Nu, ett år senare, försvinner hennes syster och hon förstår omgående att det är samma gärningsman som förra gången. När hon går till polisen tror de inte på henne, vilket kanske inte är så konstigt med tanke på att de är övertygade om att Jill aldrig blivit bortförd överhuvudtaget, så hon ger sig ensam ut för att leta rätt på sin syster. Hon har tolv timmar på sig innan det är för sent.

Jag blev vansinnigt besviken eftersom den här filmen inte alls lever upp till trailerns förväntningar. Den var inte nyskapande för fem öre, och inte alls särskilt spännande. Spänningen byggdes visserligen på bit för bit, men det blev aldrig någon stor final utan det ebbade mest ut i ett "jaha?", som inte alls var särskilt tillfredsställande. Jag ville ha det där spänningsmomentet som gör att man nästan inte kan sitta stilla, men det fick jag klara mig utan den här gången. Tråkigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0