Kycklinggratäng



Dagens middag: Kan man kalla det för kycklinggratäng, kanske?

Recept Kycklinggratäng

Kycklingfiléer
Paprika
Zucchini
Champinjoner
Creme Fraiche
Sambal Oelek
Riven ost

Stek på grönsaker och kyckling. Lägg kycklingen underst i en ugnsfast form. Blanda ner valfri mängd sambal oelek i creme fraichen. Blanda med grönsakerna, och häll sedan detta över kycklingen. Strö över rikligt med riven ost. Skjutsa sedan in det i ugnen. 15- 20 minuter i 200 grader.


Tur att jag har bloggen och kan skriva ned sådana här recept som jag hittar på, för annars tror jag inte att jag skulle komma ihåg att laga det igen. Jag har gjort varianter på den här rätten tidigare, men det har inte blivit lika bra som det blev i dag. Kanske berodde det på sambalen och att jag saltade mer än vad som verkade hälsosamt? Smarrigt blev det i alla fall.


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0