Nudelwok



Fasiken vilken tid det tar att laga mat varje dag. I synnerhet om man har någonting annat man pysslar med under tiden, som att springa ner till tvättstugan i parti och minut. Det där med att multitaska är ingenting jag rekommenderar, åtminstone inte om den ena aktiviteten sker utanför hemmets väggar.

Till middag i dag blev det för övrigt nudelwok. Alltid gott, och jag fick dessutom användning för den där lövbiffen igen. Det finns fortfarande några bitar kvar, så jag får klura ut något användningsområde för dem till i morgon.

Någon som är intresserad av receptet till nudelwoken? I såna fall kommer det här.


Nudelwok

Valfritt kött (Jag brukar vanligtvis köra på kyckling, men lövbiff gick lika bra. Vegetariskt funkar också fint.)
En påse frysta wokgrönsaker
Paprika
Champinjoner
Nudlar
Kokosmjölk
Valfri wokkrydda som hittas på den asiatiska avdelningen i affären (i dag blev det chicken thai wok för oss)

Egentligen är det inte så noga med vad man har i när det kommer till grönsaksbiten. Ta det du gillar så blir det nog bra. Detsamma gäller mängderma av allt. Jag brukar ha i en hel påse wokgrönsaker och två burkar kokosmjölk, men i övrigt freestylar jag.

Woka/ stek alla grönsaker och kött. Koka nudlarna och ös ner dem i wokpannan. Blanda runt så att inte alla nudlar ligger ihopklistrade med varandra. Häll över kokosmjölken och låt det koka ihop lite så att det blir krämigt. Blanda sedan i wokkryddan. Klart!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0