Tråkigaste träningen



Så är våren här och jag har fått för mig att det är dags att börja träna igen. Ut och springa med andra ord, då jag inte äger något gymkort för tillfället. Och fy fan vad jag avskyr att springa! I synnerhet som att jag är helt otränad just nu, och då blir varje steg en plåga. Det är dessutom inte smart att springa när solen har gått upp, för då blir det tydligen ännu varmare, även om det inte är så varmt i luften.

Tio ynka minuter, sedan skrek hjärta och lungor att de höll på att srängas. Och jag fick helt enkelt ge upp för den här gången. När blir nästa gång? Helst aldrig. Men det är väl dumt att lägga av nu när jag ändå har tagit första steget.

Dåligt: Att jag inte klarade mer än tio minuter får mig att känna mig värdelös.
Bra: Trots att jag försökte komma på alla ursäkter som fanns för att slippa gav jag mig ut ändå. Jag gjorde det.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0