Uncertainty



I Uncertaintys öppningsscen står det unga paret Bobby och Kate på Brooklyn Bridge. De diskuterar ett livsomvälvande beslut, och efter att ha singlat slant springer de åt varsit håll. Kate springer mot Manhattan och Bobby mot Brooklyn, och efter detta får vi se två olika scenarion på vad som hade hänt härnäst beroende på åt vilket håll de valde att gå. Blir valet  Brooklyn hamnar de hemma hos Kates familj. Deras relation djupnar och de får en bättre förståelse för varandra. Väljer de däremot att gå över bron mot Manhattan hittar de en kvarglömd mobiltelefon i en taxi. Snart är de jagade av någon som gör allt för att få tillbaka telefonen- inklusive mörda.

Jag gillar idén. De val du gör formar livet på olika sätt. Båda historierna tilltalar mig, även om den actionfyllda som utspelar sig på Manhattan är lite mer underhållande. Detta slarvas dock bort lite genom att man aldrig får klarhet i vad som egentligen pågår och hur det hela slutar. I och för sig anspelar väl det rätt bra på filmens titel "Uncertainty", men jag är inte så mycket för öppna och ouppklarade slut när det kommer till film. De hade kunnat knyta ihop säcken och de två historierna lite bättre, då hade filmen definitivt fått högre betyg i min bok.

Betyg: 2,5 av 5.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0