Louvren

Det börjar bli längesen vi var i Paris, och jag har fortfarande inte visat alla bilder jag vill visa *ångest*. Men här kommer ytterligare ett gäng upp.

På lördagen gjorde vi ett besök på Louvren. Det var grått och tråkigt väder ute, så då tyckte vi att det passade bra att strosa omkring inne på museet och vältra oss i allt kulturellt.



Mer naket än så här blir det inte. Vi var för sjuttsingen i Paris, inte på solsemester. Men jag bjuder på magen för den här gången.



Allt jag kan tänka på när jag ser den där glaspyramiden är Da Vinci- koden.



Vi tittade på nakna rumpor.



"I'm ypur Venus, I'm your fire, your desire"- sjöng jag inte.



Den här lilla flodhästen hade jag gärna tagit med mig hem. Fast då hade nog vakterna kommit och plockat med mig in i något ljudisolerat rum där ingen kunde höra mig skrika. Så den fick bo kvar i sin monter.



Finn ett fel.



Men vad fan... Suck.



Nike. Hon är det finaste på hela museet. Hade jag haft en större väska hade jag fan plockat med henne hem.



Mycket folk var det.



Långt ifrån alla målningar på Louvren är fina...



Det blir ofta tydligt att målningarna har några år på nacken...



Mona Lisa är ju en besvikelse. Man förväntar sig något grandiost och så får man något som nästan kan liknas en fluglort på väggen. Den är så liten att man automatiskt börjar rota efter förstoringsglaset som man inte har med sig.



Förfalskning på g...?



Kärlek. Fint.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0