Valborgsmässoafton på kontoret



Valborgsmässoafton. Av någon anledning är inte det en helgdag, vilket jag alltid har trott att det är eftersom jag alltid varit ledig då. Men nej, det fick jag brutalt lära mig att på valborg jobbar man på mitt företag. Inte ens en halv arbetsdag kan man få, utan det är arbete 8- 17 som gäller. As usual. Det där med halvdagar är ingenting som min arbetsgivare vill kännas vid.

Det var därför inte alls särskilt roligt att tvingas kliva upp tidigt i morse när Alex fick ligga kvar och sova, då han är ledig hela dagen. Han ska förvisso arbeta lite hemifrån, men det är självvalt. I morgon är det dock första maj, och då även jag chansen att sova ut på morgonen. Sedan planerar jag att ägna dagen åt att lära mig förstå min kamera lite bättre. Det kan kanske vara bra att kunna hur den fungerar innan vi åker till New York, så att man kan komma hem med lite bra bilder.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0