Ischoklad

 
I dag har jag varit en riktig hemmafru. Bakat hela eftermiddagen och snart ska jag börja rulla köttbullar.
 
Det första jag gjorde var ischoklad. Hade dessvärre fått med mig fel choklad från affären, så det blev ljusa ischokladpraliner. Har inte smakat dem än, men jag hoppas att de funkar ändå. Får göra en omgång på mörk choklad också lite senare i veckan. Är ju enkelt fixat.
 
För den som undrar hur man gör ischoklad kommer det vansinnigt svåra receptet här:
 
Smält 100 gram kokosfett.
Smält 200 gram mörk blockchoklad (ja, eller ljus om du hellre vill det...).
Blanda kokosfettet och chokladen, och häll sedan i fina små formar.
Ställ in i kylen några timmar så att det stelnar.
Klart!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0